Υπεροχή σε κάθε διαδρομή

Για τις φετινές χριστουγεννιάτικες διακοπές επέλεξα ένα αυτοκίνητο που μου εμπνέει εμπιστοσύνη και έχει αποδείξει ότι δεν «χάνει το χρώμα του» μόλις συναντήσει χιόνια.


Αναφέρομαι στο Mitsubishi ASX 1.8 Di-D 4X4, ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο με περγαμηνές από την αγωνιστική εμπλοκή της μάρκας στους δυσκολότερους αγώνες, όπως το Ράλι Ντακάρ. Μαζί του έκανα περισσότερα από 1.500 χλμ. Το απόλαυσα και εξακολουθώ να το θεωρώ μία από τις πληρέστερες επιλογές της κατηγορίας.

Το ιαπωνικό crossover διαθέτει ό,τι ζητήσει ο απαιτητικός οδηγός. Ξεκινώ από τον πετρελαιοκινητήρα, ένα σύγχρονο σύνολο 1.800 κ.εκ., με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής MIVEC και υπερτροφοδότηση. Η ισχύς του φθάνει τους 150 ίππους, αλλά το στοιχείο που κάνει τη διαφορά στον δρόμο είναι η ιδιαιτέρα υψηλή ροπή. Τα 30,6 χλγμ. ροπής είναι ετοιμοπόλεμα και δίνουν το «παρών» μόλις το στροφόμετρο δείξει 2.000 σ.α.λ.

Εύχρηστο κιβώτιο 

Στο δεξί χέρι, ο μελετημένος λεβιές ταχυτήτων στέλνει άμεσα την εντολή για την εμπλοκή των έξι σχέσεων. Εύχρηστο κιβώτιο με καλή κλιμάκωση και υποδειγματική λειτουργία (ιαπωνική φιλοσοφία). Λίγα εκατοστά μπροστά από τον λεβιέ, ο περιστροφικός διακόπτης που ενεργοποιεί το σύστημα τετρακίνησης και τη λειτουργία Lock. Γεμίζω το ρεζερβουάρ με ντίζελ, το φορτώνω με τον εξοπλισμό για το σκι και πατάω το γκάζι.

Σε περίπου δύο ώρες βλέπω την πρώτη όμορφη εικόνα από την κοσμοπολίτικη Αράχοβα. Μόλις φθάνω στο χωριό, ξεκινά η πρώτη δύσκολη αποστολή του ιαπωνικού αυτοκινήτου με τους μικρούς προβόλους. Για να φθάσω στο σπίτι των φίλων μας πάλεψα με το χιόνι, τις μεγάλες λακκούβες και τις απότομες κλίσεις. Δεν ανησύχησα ούτε τη νύχτα που είχαν παγώσει οι δρόμοι. Κινήθηκα προσεκτικά και όταν χρειάστηκε να ανεβώ μια δύσκολη ανηφορική διαδρομή, ζήτησα τη συνδρομή του Lock. 

Πήγα πολλές φορές στο χιονοδρομικό, επισκέφθηκα τα περισσότερα χωριά της περιοχής και έκανα βόλτες στο δάσος. Ακολούθησα τον ρυθμό λειτουργίας του μοτέρ και κατάφερα να περιορίσω την κατανάλωση. Εκαψε 5,9 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ.(επίσημη μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ.). Πολύ καλή τιμή, για μια απαιτητική αποστολή σε επαρχιακό και δασικό δίκτυο.

Επειτα από 25.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, μου έδωσε την εντύπωση ότι είναι του κουτιού. Κανένας τριγμός, ούτε ένας θόρυβος. Ολα λειτούργησαν άψογα, όπως θέλει το αυστηρό ιαπωνικό πρωτόκολλο. Βγάζω το καπέλο στη Mitsubishi και το προτείνω ανεπιφύλακτα. Σου φτιάχνει τη διάθεση.

Η νέα τιμή της πλήρους έκδοσης Ιnvite είναι δελεαστική, γιατί καθορίστηκε στα 24.790 ευρώ με απόσυρση και προσφορά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις